Published On: joi, Mar 13th, 2014

Centura de siguranţă salvează vieţi!

politieSiguranţa rutieră este o problemă importantă a societăţii contemporane, context în care reducerea victimizării populaţiei prin accidente de circulaţie constituie un obiectiv major pentru Poliţia Rutieră, care şi-a propus adoptarea şi implementarea unui program de acţiune, axându-se pe doi piloni importanţi, respectiv activităţi preventiv-educative şi acţiuni de impunere a legii. Un subiect ce rămâne în continuare unul controversat printre conducătorii auto, purtarea centurii de siguranţă care poate salva vieţi prin simplul fapt că împiedică proiectarea pasagerilor afară din maşină în caz de accident. Mulţi spun că purtatul centurii de siguranţă nu te apără de fapt de primejdii. Alţii spun că nu contează centura, că ei ştiu să oprească la timp. Dar ce se întâmplă atunci când nu porţi centură şi intră cineva din spate în maşina ta? Fără prea multă vorbărie, purtaţi întotdeauna centura! Acţiunea „SEATBELT OPERATION”, ce a are loc la nivel naţional, pe care au demarat-o şi poliţiştii rutieri din judeţul Dâmboviţa, pentru creşterea gradului de siguranţă a traficului rutier, a dus la amendarea a sute de şoferi care nu se „obosesc” să folosească centura de siguranţă. Poliţiştii rutieri au acţionat pe toate tipurile de drumuri, atât pe cele naţionale cât şi judeţene sau comunale. Oamenii legii au fost prezenţi „în stradă” în număr mare zilnic pentru buna desfăşurare a acestei operaţiuni. Scopul acestei acţiuni se vrea a fi impunerea unui climat de disciplină în domeniul circulaţiei rutiere în ceea ce priveşte respectarea regulilor de circulaţie şi a normelor legale care reglementează circulaţia pe drumurile publice, precum şi asigurarea unui climat de siguranţă sporit pentru toţi participanţii la traficul rutier. În prima zi de acţiune, organizată pe raza întregului judeţ, pe linia depistării şi sancţionării conducătorilor auto şi a pasagerilor din vehiculelor care nu poartă centura de siguranţă ori sistemele de retenţie omologate, poliţiştii rutieri au aplicat 241 de sancţiuni contravenţionale. Valoarea totală a amenzilor se ridică la peste 4.000 de lei. Nefolosirea centurii de siguranţă şi celelalte abateri care pun în pericol siguranţa traficului rutier (excesul de viteză, efectuarea unor manevre riscante de depăşire, neacordarea priorităţii celor în drept etc.) conduc la rănirea gravă a persoanelor implicate în astfel de evenimente rutiere.
Câţi şoferi poartă centura de siguranţă, în trafic, în România Peste 70 la sută dintre şoferii de autoturisme poartă întotdeauna centura de siguranţă, în timp ce 2,2 la sută susţin că nu fac asta niciodată, potrivit unei cercetări efectuate la nivel naţional în rândul participanţilor la trafic. Aproximativ 71,2 la sută dintre şoferii de autoturisme participanţi la această cercetare au afirmat că poartă întotdeauna centura de siguranţă, iar 15,2 la sută au declarat că poartă centura de siguranţă „deseori” în timpul conducerii vehiculului, iar 11,5 la sută, doar uneori. Un procent de 2,2 dintre cei chestionaţi au declarat că nu poartă niciodată centura de siguranţă în timpul deplasărilor. Dintre şoferii de autoturisme care nu poartă niciodată centura de siguranţă, 35,3 la sută realizează drumuri mai lungi de 100 de kilometri zilnic. Cei care transportă copii sub trei ani în autoturism obişnuiesc, în procent de 68,2, să plaseze un scaun special pe bancheta din spate. În cazul şoferilor de microbuz sau autobuz care au răspuns întrebărilor Poliţiei Rutiere, 59,1 la sută au precizat că poartă întotdeauna centura de siguranţă în timpul conducerii vehiculului, 18,1 la sută deseori, în timp ce 7,2 la sută dintre cei chestionaţi nu o poartă niciodată.
În rândul şoferilor de camion sau de autoutilitară chestionaţi, 3,4 la sută nu poartă niciodată centura de siguranţă. Majoritatea conducătorilor de motocicletă sau de scuter obişnuiesc să poarte casca de protecţie în timpul deplasărilor, doar 1,4 la sută afirmând că nu fac asta niciodată.

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>