Campania de verificare a modului în care acestea sunt aplicate, în marile lanţuri de magazine,măsurile luate pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus Covid-19

In contextul respectării măsurilor luate pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus Covid-19, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) continuă campania de verificare a modului în care acestea sunt aplicate, în marile lanţuri de magazine.Parte a colaborării dintre ANPC şi ai Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din Romania (AMRCR) o reprezintă grupurile de lucru, care se desfăşoară periodic şi în care se discută felul în care se aplică noile măsuri de preventive, în contextul pandemiei cu Covid-19. În cadrul videoconferinţei dintre reprezentanţii celor două organisme, care a avut loc pe data de 25.03.2020, au fost dezbătute detaliile modului în care au fost implementate prevederile ultimelor ordonante şi s-au stabilit ajustări ale acestuia, până în cele mai mici amănunte.
Astfel, s-a hotărât

  • afişarea, în mod unitar, a distanţei dintre persoane, conform Ordonanţei militare nr. 3 ca produsele vrac feliate, în magazine, să fie prezentate la vânzare ambalate în folie protectoare
  • adresarea recomandării către consumatori să folosească preponderant cardurile bancare, pentru efectuarea plăţilor în magazine, în detrimentul banilor cash, cu potential crescut micro-bian
  • adresarea recomandării către consumatori pentru a folosi mănuşile de unică folosinţa la manevrarea alimentelor vrac.
    Dealtfel, în ultimele zile, echipe de comisari ai ANPC, coordonate de Eduardt Cozminschi, Preşedinte şi Paul Anghel, Director General, au continuat verificările în alte unităţi de comercializare ale marilor retaileri.

Inspectorii au verificat magazine ale lanţurilor Metro, Cora, Penny şi Auchan, unde au constatat că au fost luate următoarele măsuri:

  • cărucioarele de cumpărături sunt igienizate si dezinfectate de mai multe ori pe zi;
  • sunt puse la dispoziţia clienţilor mănuşi de unică folosinţă şi materiale pentru dezinfectarea mâinilor şi a cărucioarelor înainte de intrarea în magazin;
  • la Metro, la „Intrare Clienti”, este verificată temperatura corporală a cumpărătorilor, accesul în magazine fiind permis doar în cazul în care aceasta nu este febrilă, iar pentru angajaţi, acest tip de verificare se realizează la intrarea specială „Acces Personal” (unde se colectează şi declaratia individuală pe propria

răspundere a acestora, în legătură cu starea lor de sănătate);

  • au fost montate panouri din plexiglas transparente pentru a proteja angajaţii de la „Intrare Clienţi”, precum şi pe cei de la casele de marcat, care intră frecvent în contact cu clienţii şi au risc de apropiere sub limita specificată de autorităţi;
  • au fost plasate informări privind metodele de prevenire a contaminării atât la intrarea în magazine, cât şi pe linia caselor de marcat şi, în paralel, sunt difuzate frecvent anunţuri audio cu mesaje în acest sens;
  • au fost aplicate marcaje speciale pe podea, care delimitează zonele de protecţie individuală pe linia caselor de marcat, astfel

încât să fie preîntâmpinată apropierea per-osanelor una de alta sub limita recomandată de autorităţi;

  • angajaţii au fost dotaţi cu măşti, mănuşi, vizier sau ochelari de protecţie;
  • casele de marcat şi zonele de lucru (birouri, recepţie marfă, livrari, etc.) au fost dotate cu distribuitoare de materiale de dezinfecţie;
  • a fost intensificată activitatea de curăţenie, în cadrul magazinelor, personalul specific fiind dotat cu dispozitive de dispersie în masă a materialelor dezinfectante (atomizoare electrice sau manuale)
  • a fost delimitată zona de servire a peştelui proaspăt, pentru a se evita apropierea clienţilor de marfă şi de angajaţii acestor raioane;
  • cel puţin o dată pe oră, în magazine sunt dezinfectate toate suprafeţele des utilizate de clienţi şi angajaţi, precum şi obiectele de uz comun (coşurile de mână, mânere, clanţe, balustrade, cântarele de la Legume-Fructe, cleştii de la brutărie, casele Express, casele de marcat în exterior şi în interior, POS-urile, mobilierul de la case şi Biroul de Informaţii, butoanele de lift, scările rulante şi altele);
  • este promovată, prin afişe în magazine, adoptarea unui comportament responsabil în ceea ce priveşte numărul de produse achiziţionate.
    ANPC va continua acest gen de verificări, mai departe, şi îi asigură pe cetăţeni că supraveghează atent piaţa, în mod deosebit în această perioadă complicată, şi urmăreşte permanent felul în care sunt adaptate măsurile luate de agenţii economici la recomandările autorităţilor, la zi, pentru protejarea sănătăţii şi vieţii consumatorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Participare digitală la marcarea Orei Pământului

Sâmbătă, 28 martie, la ora locală 20:30, s-a marcat Earth Hour (Ora Pământului), cea mai mare mişcare voluntară de mediu din istorie. Pentru prima dată în istoria mişcării însă, toate evenimentele au avut loc exclusiv online. Mai mulţi artişti din România s-au alăturat mişcării internaţionale, pentru a -i ajuta pe […]