Campania – Ai grijă la cea mai mare grijă: siguranţa copilului tău!

O nouă campanie a fost lansată de IGSU, E.ON şi Delgaz Grid.Proiectul îşi propune conştientizarea adulţilor asupra importanţei supravegherii copiilor şi a respectării regulilor de siguranţă în locuinţe.
Peste 100 de copii şi-au pierdut viaţa în incendii la locuinţe, în ultimii opt ani, iar majoritatea erau nesupravegheaţi la momentul producerii incidentului. În cei opt ani de parteneriat, IGSU, E.ON şi Delgaz Grid au derulat mai multe campanii de siguranţă ale căror mesaje au ajuns la milioane de români.
Potrivit sondajului realizat de IRES pentru Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), unul din patru români recunoaşte că îşi lasă copiii mai mici de 10 ani nesuprave-gheaţi în locuinţă. De asemenea, 64% dintre cei chestionaţi consideră că supravegherea permanentă a copiilor este cel mai important lucru pentru asigurarea securităţii micuţilor în casă sau gospodărie.
Totodată, potrivit datelor IGSU, în ultimii opt ani, 378 de copii au fost victime ale incendiilor la locuinţe, iar 104 dintre aceştia şi-au pierdut viaţa. Majoritatea au fost lipsiţi de supraveghere din partea adulţilor, la momentul producerii incendiilor.
Folosirea necorespunzătoare a instalaţiilor electrice sau a mijloacelor de încălzire sunt prin-cipalele cauze care, an de an, curmă vieţi în rândul celor mici. Astfel, conform sondajului IRES, 8% dintre români recunosc că au folosit improvizaţii pentru sobe, coşuri de fum sau centrale pe lemne. De asemenea, 6% admit că au făcut improvizaţii la instalaţii electrice, iar 3% la instalaţiile de gaz. Peste jumătate dintre românii chestionaţi au declarant că nu au un detector de gaz, 72% nu au stingător de incendii, iar 81% nu au detector de fum. Mai mult, 44,5% dintre cei care deţin coş de fum nu apelează la personal specializat, cel puţin o dată pe an, pentru verificarea ori curăţarea acestuia.

Copiii rămân categoria cea mai vulnerabilă, atunci când vorbim despre incendii produse la locuinţe sau gospodării. În cele mai multe situaţii ei nu pot aprecia pericolele din jur şi le lipseşte puterea de a se salva din calea focului. Din totalul celor care şi-au pierdut viaţa, aproximativ 69% provin din mediul rural, iar 31% din mediul urban.
De aceea, conştientizarea adulţilor cu privire la responsabilitatea ce le revine în ceea ce priveşte respectarea măsurilor de siguranţă în locuinţe este obiectivul principal al campaniei naţionale „Ai grijă la cea mai mare grijă: siguranţa copilului tău”, lansată de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, în parteneriat cu E.ON şi Delgaz Grid.
Supravegherea micuţilor, pregătirea corespunzătoare a instalaţiilor de încălzire, curăţarea coşurilor de fum, obligatoriu înainte de venirea sezonului rece (cu personal autorizat), verificarea instalaţiilor, repararea defecţiunilor de către specialişti sunt câteva dintre regulile principale care trebuie respectate, astfel încât copiii şi ceilalţi membri ai familiei să fie în siguranţă.
Despre parteneriatul dintre E.ON, Delgaz Grid şi IGSU
Încheiat între IGSU şi E.ON România în luna septembrie 2012, parteneriatul „Împreună pentru Siguranţă ” a constat în derularea, la nivel naţional, a mai multor campanii comune de in-formare şi conştientizare a cetăţenilor privind riscurile la care se expun în cazul utilizării necorespunzătoare a surselor de energie, fie că vorbim de electricitate sau de gaze naturale.
Astfel, în ultimii ani au fost derulate campaniile: „F.O.C – Flăcările Omoară Copii” (lansată în septembrie 2012), destinată conştientizării pericolelor la care sunt expuşi copiii lăsaţi singuri sau nesupravegheaţi în casă, urmată de „R.I.S.C.- Renunţă! Improvizaţiile sunt Catastrofale!” (lansată în noiembrie 2012), respectiv „R.I.S.C. – Siguranţa NU e un joc de noroc!” (decembrie 2013). Acestea şi-au propus nu doar să informeze şi să sensibilizeze populaţia, ci şi să schimbe în timp, comportamentul legat de utilizarea corectă a surselor de energie. De asemenea, în 2015, E.ON România s-a alăturat campaniei „Nu tremur la cutremur”, iniţiată de Ministerul Afacerilor Interne şi derulată la nivel naţional prin IGSU.
Începând cu anul 2016, pornind de la preocuparea reducerii numărul de victime şi a pagubelor materiale, cele două părţi au iniţiat şi derulat , sub egida R.I.S.C., campania de informare preventivă a populaţiei cu sloganul „Mai bine previi, decât să nu fii!”, pentru adoptarea unei atitudini proactive, prin sensibilizarea opiniei publice în vederea montării detectoarelor de incendiu în locuinţa proprie.
La acţiunile desfăşurate sub egida parteneriatului au participat, în toţi aceşti ani, peste 6 milioane de oameni, jumătate dintre aceştia fiind copii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Premierul Ludovic Orban a dialogat cu sindicaliştii de la COST şi a vizitat investiţia IVECO de la Petreşti

Primul ministru al României a tost la stârşitul săptămânii trecute în Dâmboviţa, având mai multe puncte pe agenda de lucru. Ludovic Orban a tost însoţit pe parcursul vizitei de lucru de Ministrul Economiei, Virgil Popescu, de Carmen Moraru, reprezentant al Ministerul Fondurilor Europene şi consilierul de stat pe probleme de […]