Atenţie la comerţul online!

Poliţiştii din cadrul Poliţiei Municipiului Târgovişte au fost sesizaţi de o femeie de 41 de ani, din localitate, cu privire la faptul că a fost înşelată cu 200 de lei.
Din cercetări a reieşit că aceasta ar fi comandat un laptop de pe un site destinat comerţului online, iar după deschiderea coletului a constatat că în interior se aflau alte produse.
Poliţiştii au identificat principalul bănuit în persoana unui tânăr de 29 de ani, din Târgovişte.
Pe numele lui, a fost întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracţiunii de înşelăciune, efectuându-se cercetări în vederea probării întregii activităţi infracţionale şi recuperării prejudiciului.
Pentru a nu deveni victima unei înşelăciuni în domeniul comerţului online, poliţia dâm-boviţeană vă recomandă: – Nu plătiţi în avans bunurile comandate prin internet, de la persoane necunoscute; Se recomandă să folosiţi un serviciu de curierat cu plata ramburs ce permite deschiderea coletului la primire. Plătiţi produsele după ce v-aţi asigurat că aţi primit ce aţi comandat.
– Dacă vânzătorul îl presează pe cumpărător să încheie tranzacţia, acesta ar trebui să fie prudent.
– Manifestaţi atenţie şi în cazul în care oferta este foarte tentantă; trebuie luată în considerare existenţa unor detalii care ar fi putut fi omise din anunţul de vânzare, iar pentru unele nelămuriri solicitaţi-i vânzătorului mai multe informaţii. – În cazul în care efectuaţi, totuşi, plata online pentru diferite produse, manifestaţi atenţie când oferiţi detaliile cardului de credit sau debit pe internet; verificaţi întotdeauna daca preluarea datelor se face prin protocol securizat (url-ul de tip https:// înseamnă protocol securizat, iar http:// e necriptat).
– Refuzaţi tranzacţia dacă vi se solicită codul PIN. Este normal să vi se ceară codul CVV (format din 3 sau 4 cifre, inscripţionat pe spatele cardului). Vă recomandăm să folosiţi un card de debit dedicat tranzacţiilor online pe care să-l alimentaţi doar cu suma necesară achiziţiei.
– Evitaţi operatorii economici care nu afişează date de contact complete (adresă, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.) şi care se rezumă la o simplă adresă de e-mail.
– Este recomandat să cumpăraţi de la companii cunoscute sau cu care aţi mai avut anterior contacte comerciale şi despre care nu există comentarii negative ale altor clienţi pe forumuri ori pe site-urile de evaluare a serviciilor.
– Verificaţi politica respectivei companii de returnare a bunurilor pentru eventualitatea că nu sunteţi mulţumiţi de ceea ce aţi comandat.
– Este recomandat să achiziţionaţi produse foarte scumpe de la companiile din afara României doar dacă puteţi verifica reputaţia lor şi satisfacţia clienţilor – există site-uri independente care evaluează calitatea serviciilor şi „liste negre” cu companiile care înşală clienţii.
– Este important să tipăriţi la imprimantă comanda dumneavoastră, precum şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site la momentul cumpărării, pentru situaţia în care ar exista vreo problemă mai târziu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Un an bun pentru turismul dâmboviţean

Pentru primele trei trimestre, agenţii economici dâm-boviţeni care operează structuri de primire şi cazare turistică au raportat 73656 de sosiri, ceea ce înseamnă o creştere cu 11,5% comparativ cu perioada similară din 2015. Dintre turiştii care au vizitat judeţul Dâmboviţa între 1 ianuarie şi 30 septembrie, 5545 au fost străini, […]