ANAF, pe urmele românilor plecaţi în străinătate

Ziarul Dambovita

Tot ieri, pe site-ul „Realitatea.net” a fost postată o ştire conform cărei ambasadele şi consulatele României din străinătate vor trebui să îi identifice pe toţi românii stabiliţi în străinătate, pentru ca Fiscul să-i poată înregistra în Spaţiul Privat Virtual, portal prin care ANAF le va urmări rezidenţa fiscală şi le va comunica dacă au taxe de plătit în ţară, scrie Adevărul, care citează un proiect al Ministerului Finanţelor.
Proiect de ordin arată că este „necesară identificarea în străinătate, la misiunile diplomatice/oficiile consulare ale României, a persoanelor fizice în scopul înregistrării acestora ca utilizatori ai serviciului „Spaţiul privat virtual” (SPV)”.
Necesitatea vine, potrivit Finanţelor, din faptul că mulţi cetăţeni români domiciliază sau lucrează în străinătate şi din faptul că este interesul statului român de îndeplinire a obligaţiilor fiscale de către toţi contribuabilii, indiferent dacă sunt pe teritoriul României sau
domiciliază/muncesc în străinătate.
Potrivit proiectului lansat de Minister, vor fi incluse în SPV mai multe documente, respectiv: chestionarele întocmite de persoana fizică la sosirea şi/sau plecarea în/din România, notificările privind rezidenţa persoanelor fizice prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cererea pentru eliberarea Certificatului de rezidenţă fiscală şi certificatul de rezidenţă fiscală.
Finanţele estimează că, în 3 luni de la adoptarea şi publicarea în Monitorul Oficial a ordinului ce prevede aceste schimbări, vor fi create conexiunile între sistemele informatice ale Fiscului şi oficiile consulare sau ambasadele României.
„În ceea ce priveşte implementarea acestora în SPV, s-a prevăzut o normă tranzitorie potrivit căreia aceasta se aplică în termen de 3 luni de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I. În ceea ce priveşte implementarea termenului de 3 luni, s-a apreciat necesar atât pentru crearea conexiunilor la sistemele informatice între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi oficiile consulare sau ambasadele României, cât şi pentru adaptarea sistemelor informatice”, arată proiectul citat de Agerpres, citat preluat de „Realitatea.net”. (MC)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Se deschid oficial Zilele Cetăţii Târgovişte, 6-8 septembrie 2019

Competiţii sportive, expoziţii de pictură, sculptură, ceasuri, costume şi obiecte tradiţionale, târguri de negustori şi meşteri populari, saloane de carte, amenajări de grădini în miniatură, activităţi pentru copii şi concerte extraordinare, de toate acestea se pot bucura târgoviştenii şi nu numai în cadrul Zilelor Cetăţii Târgovişte, 6-8 septembrie 2019. Capul […]