Published On: mar, ian. 21st, 2014

Am putea circula din nou cu trenul spre Pietroşiţa şi Ploieşti. Consiliul Judeţean Dâmboviţa face demersuri pentru reluarea circulaţiei feroviare pe cele două trasee, Târgovişte ־ Pietroşiţa şi Târgovişte ־ Ploieşti

nichiduta.ro

trenDin data de 15 mai, CFR Călători a închis linia de cale ferată Târgovişte – Pietroşiţa. Motivele au fost de ordin economic – numărul celor care călătoreau cu trenul pe această rută a scăzut semnificativ în ul-tmii ani. După un secol, în care trenurile de călători au circulat pe această rută, din luna mai s-a pus cruce. Închiderea tronsonului de cale ferată pe ruta Târgovişte – Pietroşiţa afectează navetiştii de pe Valea lalomiţei, într-o perioadă financiară delicată. Linia CF Târgovişte -Pietroşiţa este o cale ferată secundară în România. Linia este simplă, neelectrificată şi a fost inaugurată în urmă cu 100 de ani. Din data de 15 mai, pe ruta Târgovişte – Fieni circulă doar transport de marfă. Autorităţile judeţene şi unii parlamentari fac demersuri pe la Ministerul Transporturilor pentru a menţine funcţionaliatea acestei linii de cale ferată Pietroşiţa -Târgovişte. Clar şi la obiect, tronsonul de cale ferată a fost închis pentru că era neprofitabil, ajungându-se la pierderi lunare de peste 2 miliarde lei vechi. Preşedintele CJ Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu, speră ca, prin demersurile făcute împreună cu ministrul Mediului – Rovana Plumb, senatorul Leonardo Badea şi deputatul lonuţ Săvoiu la Ministerul Transporturilor, să obţină rezultatul scontat pentru reluarea circulaţiei pe cele două trasee, Târgovişte – Pietroşiţa şi Târgovişte – Ploieşti. Autorităţile din Dâmboviţa au solicitat pe ruta Târgovişte – Pietroşiţa introducerea a şase trenuri, trei pentru dus şi trei pentru întors, iar pe ruta Târgovişte – Ploieşti au solicitat introducerea a două trenuri, unul pentru dus şi altul pentru întors. Concret, preşedintele CJ Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu, a spus că, după discuţiile de la Ministerul Transporturilor, s-a ajuns la următoarele concluzii. O variantă prin care CFR SA să reintroducă trenurile pe aceste rute sau o a doua variantă prin care să intervină o societate privată din Prahova pe cele două rute, însă există o mică problemă aici, şi anume, în acest an subvenţia socială acordată de stat către privaţii din domeniul feroviar este mult mai mică. adrian tutuianuSe analizează situaţia în continuare şi, cel mai probabil, zilele acestea se va da un verdict: „O altă prioritate este reintroducerea trenurilor pe rutele Târgovişte -Pietroşiţa şi Târgovişte – Ploieşti. Vreau să subliniez faptul că încă de anul trecut am făcut o serie de demersuri către Ministerul Transporturilor. Nu cum spune domnul Volintiru, dumnealui nu ştia unde este clar Dâmboviţa când eu mă preocupam de acest subiect. Împreună cu doamna ministru Rovana Plumb, am mers la Ministrul Transporturilor, unde am discutat cu doamna Ramona Mănescu. Am solicitat, pe ruta Târgovişte – Pietroşiţa, şase trase, trei trenuri pentru dus şi trei pentru întors, iar pe ruta Târgovişte – Ploieşti, două trasee, un tren pentru dus şi altul pentru întors. Sunt două variante la acest moment. O variantă prin care CFR SA să reintroducă trenurile pe aceste rute, sau o a doua variantă, prin care să intervină o societate privată din Prahova pe cele două rute, însă există o problemă aici, şi anume, în acest an subvenţia socială acordată de stat către privaţii din domeniul feroviar este mult mai mică. Se analizează situaţia şi se va alege soluţia cea mai bună”, a afirmat preşedintele CJ Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu. Rezultatele pozitive înregistrate în alte judeţe dau speranţe iniţiatorilor acestui proiect că 2014 va fi anul când se vor redeschide cele două linii CFR. Reluarea transportului feroviar de călători înseamnă creşterea mobilităţii forţei de muncă pe cele două axe majore ale judeţului Dâmboviţa şi refacerea legăturii pe cale ferată dintre cele două judeţe, care fac parte din aceeaşi regiune de dezvoltare.

eJobs

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

noriel.ro