266 de conducători auto, sancţionaţi pentru exces de viteză

I.B.

politiaPe parcursul a două zile efectivele poliţiei rutiere dâmboviţene, în colaborare cu structurile de ordine publică, au acţionat pentru prevenirea accidentelor de circulaţie, salvarea de vieţi, precum şi pentru asigurarea fluenţei traficului rutier. Poliţiştii au fost prezenţi în stradă, folosind aparate de măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor, amplasate în „cascadă”, în vederea depistării şi tragerii la răspundere a şoferilor care încalcă regulile rutiere, îndeosebi a celor care circulă cu viteză excesivă. În cadrul acţiunii, au fost aplicate 422 de sancţiuni contravenţionale, a căror valoare se ridică la circa
70.000 de lei. 266 de
conducători auto au fost depistaţi în timp ce rulau cu o viteză peste limita legală, în cazul a unsprezece dintre aceştia fiind dispusă şi măsura reţinerii permisului de conducere. Totodată, au fost reţinute 15 permise de conducere şi nouă certificate de înmatriculare.
Viteză redusă şi lumini aprinse pe toate drumurile
Adaptarea vitezei la 30 de kilometri pe oră în localităţi, respectiv 50 km/h în afara localităţii când ceaţa reduce vizibilitatea sub 100 de metri, menţinerea luminilor de întâlnire aprinse pe toate categoriile de drumuri şi asigurare temeinică înainte de orice manevră sunt câteva dintre recomandările poliţiştilor rutieri pentru şoferi în condiţii de ceaţă. Acest fenomen impune din partea celor aflaţi la volan, dar şi a celorlalte categorii de participanţi la traficul rutier, o conduită preventivă pe toată durata deplasării pe drumurile publice. Este necesar să se ruleze cu viteză redusă, adaptată permanent condiţiilor de drum, iar fiecare manevra în trafic să se facă numai după o temeinică asigurare. Pentru aceasta, oglinzile retrovizoare trebuie să fie reglate corespunzător. Pe timp de ceaţă, mai ales pe drumurile din zone deluroase sau montane, diferenţele de temperatură cauzate de parcurgerea traseului la altitudini mai mari sau mai mici, provoacă aburirea oglinzilor laterale. De aceea, la achiziţionarea unui autoturism, se recomandă să se opteze şi pentru sistemul de încălzire a oglinzilor. Poliţiştii subliniază că depăşirea este „cea mai periculoasă manevră”, pe timp de ceaţă. În caz de defecţiune a maşinii, recomndarea poliţiştirlor vizează amplasarea tringhiurilor de presemnalizare la o distanţă mult mai mare. Şoferilor autovehiculelor cu o greutate mai mare de 3,5 le este reamintit faptul că au obligativitatea să poarte „echipament de protecţie-averti-zare fluorescent-reflectorizant” atunci când fac o manevră la autovehicolul care se află pe partea carosabilă a durmului public. Poliţiştii îndeamnă şi ceilalţi conducători auto să poarte un echipament similar. Pietonii, bicicliştii şi căruţaşii, trebuie să fie conştienţi de faptul că pe timp de ceaţă, sunt mai puţin vizibili în trafic. De aceea, trebuie să evite deplasările pe partea carosabilă, iar atunci când sunt nevoiţi să o facă, să aibă aplicate pe îmbrăcăminte accesorii reflectorizante, să se angajeze în traversarea străzii doar prin locuri special amenajate, marcate şi semnalizate corespunzător şi numai după o temeinică asigurare. Poliţiştii rutieri fac recom-nadările amintite mai sus şi altele, în cadrul camapniaie „Alege viaţa”, pentru creşterea siguranţei pentru toţi participanţii la trafic. Cauciucurile de iarnă
Pe măsură ce iarna se apropie, şoferii sunt tot mai confuzi cu privire la folosirea cauciucurilor de iarnă de la 1 noiembrie. Potrivit Codului Rutier, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii începând cu data de 1 noiembrie, ci doar în cazul în care se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Conform Brigăzii Rutiere, purtarea anvelopelor de iarnă este obligatorie din momentul în care începe să ningă, indiferent de perioadă, cât timp este carosabilul acoperit de zăpadă. În cazul în care sunt prinşi în trafic fără anvelope de iarnă, sau că acestea nu respectă condiţiile prevăzute de lege („conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevazute în certificatul de înmatriculare sau înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă” – Art. 100, aliniatul 6 din Noul Cod Rutier), şoferii riscă până la 1.800 de lei amendă (20 de puncte de amendă, fiecare punct costând şoferii 90 de lei).
De ce avem nevoie de cauciucuri de iarnă
Cauciucurile de iarnă sunt construite special pentru a face faţă şofatului în condiţiile dificile caracteristice iernii precum zăpadă, gheaţă, polei, iar experţii în domeniu sunt cu toţii de părere că se comportă mult mai bine decât cauciucurile de vară, atunci când temperatura aerului scade sub valoare de +7 grade Celsius. Cauciucurile de iarnă au o compoziţie şi o amprentă diferită de a cauciucurilor obişnuite, şi din aceste motive au o aderenţă sporită pe carosabilul umed şi alunecos. În condiţiile sezonului rece, cauciucurile de vară devin mai tari, mai puţin elastice şi în consecinţă au performanţe inferioare celor de iarnă. Prin urmare, cauciucurile de iarnă devin o investiţie vitală, fără de care condusul în condiţii de frig, polei, ninsoare etc. devine extrem de riscant nu doar pentru automobile, ci şi pentru viaţa şi integritatea fizică a şoferilor şi pasagerilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Alegeri prezidenţiale: 478.108 buletine de vot tipărite pentru judeţul Dâmboviţa

Duminică, România iese la vot pentru a-şi alege preşedintele. În Dâmboviţa numărul total de buletine de vot ce au fost tipărite este de 478.108 şi vor fi amenajate 432 de secţii de votare. Numărul total al ştampilelor cu menţiunea „VOTAT”: 2.160 iar numărul total al timbrelor autocolante: 414.501. Numărul total […]