11 februarie – Ziua Europeană a Numărului de Urgenţă 112

Parlamentul European şi Comisia Europeană au declarat ziua de 11 februarie, „Ziua Numărului European de Urgenţă – 112”, în scopul aducerii, la cunoştinţa publicului, a informaţiilor despre acest serviciu şi de a determina autorităţile naţionale să sporească capacităţile plurilingve în interiorul acestuia.
Numărul european de urgenţă 112 a fost lansat în 1991 pentru a oferi un serviciu unic pentru apelurile de urgenţă disponibil în toate Statele Membre ale U.E.
În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) 112 a devenit operaţional în toată România.
SNUAU este constituit în scopul furnizării către cetăţeni a Serviciului de urgenţă 112 şi asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi, după caz, transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie, sau al prelucrării lor şi alertării directe a echipajelor de intervenţie în vederea asigurării unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor.
Sistemul asigură cooperarea între agenţiile specializate de intervenţie ale Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei, SMURD şi Jandarmeriei care au obligaţia de a asigura intervenţia la urgenţe.
Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă 112 este compus din personal specializat care răspunde la apelurile de urgenţă 24 din 24 de ore. Acesta este instruit pentru a asista apelanţii în cazuri de urgenţă şi a-i ajuta în cel mai scurt timp posibil.
Începând cu anul 2008, 112 este numărul unic pentru apeluri de urgenţă disponibil gratuit la nivelul întregii ţări, ce poate fi apelat din toate reţelele de tele

fonie fixă sau mobilă. Cetăţenii aflaţi în situaţii de urgenţă (asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul) pot suna la 112, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pentru a solicita asistenţa serviciilor specializate de intervenţie (ambulanţă, SMURD, poliţie, pompieri, jandarmi).

  • * *
    Cu ocazia Zilei Europene a Numărului de Urgenţă – 112, ISU „Basarab I” Dâmboviţa vă informează:
  • Numărul de telefon la care puteţi apela în cazul unei situaţii de urgenţă este 112 ATENŢIE! – NU apelaţi decât în caz real!
  • Serviciul de Urgenţă 112 are ca obiectiv salvarea: Vieţii -Proprietăţii – Mediului
  • Dacă apelaţi Serviciul de urgenţă 112 trebuie să anunţaţi:
  • Ce urgenţă aveţi;
  • Locul evenimentului;
  • Unde vă aflaţi;
  • De la ce număr de telefon sunaţi;
  • Cum vă numiţi.
  • După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puşi în legătură cu agenţia de urgenţă de care aveţi nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări.
  • Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunaţi din nou. Rămâneţi

calmi şi răspundeţi la toate întrebările; nu închideţi până când nu vi se spune.
Exemplificăm câteva evenimente la care sunt solicitate echipajele de intervenţie din cadrul I.S.U. „Basarab I” Dâmboviţa, în urma apelurilor primite pe Numărul unic pentru apelurile de urgenţă 112: incendii; salvarea oamenilor, animalelor şi bunurilor aflate în pericol; înlăturarea urmărilor accidentelor, catastrofelor şi calamităţilor naturale; evacuarea apei din subsolurile clădirilor sau din fântâni după producerea de inundaţii; urgenţe medicale; accident de circulaţie soldat cu victime; surpări de teren; explozii; asanarea muniţiei neexplodate etc.

Sunaţi la 112 doar dacă aveţi o urgenţă!
Centrele de Urgenţă funcţionează permanent, 24 din 24 de ore, 7 zile pe săptămână.
Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viaţa unei persoane aflate în pericol. 112 poate fi apelat în orice moment pentru a se interveni într-o situaţie de urgenţă, în care o secundă poate face diferenţă între viaţă şi moarte. Oricând persoana care poate avea nevoie de ajutor urgent, poate fi o persoană dragă dumneav-osatră.
LA MULŢI ANI!
întregului personal din cadrul Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Tratamentele fără interferon pentru pacienţii cu hepatita C au fost reluate

Prescrierea tratamentelor fără interferon pentru pacienţii cu hepatita virală cronică C, a fost reluată în data de 5 februarie 2020, în baza noilor contracte cost-volum-rezultat încheiate de CNAS. În baza acestor contracte, vor beneficia de tratament un număr de 17.500 de pacienţi adulţi cu hepatita C, indiferent de stadiul de […]